Grindelwaldovy zločiny | Pecka nebo propadák?


Po dvou letech jsme se všichni konečně dočkali. Vyšel již druhý scénář (a film) Fantastických zvířat. První díl jsem četla hned, jak vyšel a od té doby čekala celá natěšená a nedočkavá na druhý díl. Tudíž byla očekávání možná až přespříliš vysoká. Naplnila se? To se dozvíte v dnešní recenzi. 



Recenze může obsahovat drobné spoilery, proto varuji předem. 


Díl začíná v okamžiku, kdy KOKUSA s pomocí Mloka chytí našeho slavného černokněžníka Grindelwalda, který jim ale bohužel vzápětí uprchne. Opět. Hledá si nové stoupence, s jejichž pomocí by mohl vládnout světu a "vyčistit" svět od mudlů, nečarů. A přesně v tomto úmyslu mu chce zabránit Albus Brumbál a proto požádá o pomoc Mloka a posílá ho tím do Paříže. Jediný problém je v tom, že má Mlok od ministerstva kouzel zakázané cestovat. Úkol od Brumbála ovšem není jediný důvod, proč se tam Mlok i přes zákaz cestování vydává. V Paříži je také Tina, která hledá Credence, který by mohl mít v celé věci větší úlohu, než se zdá.


Úplně nevím, kde začít. Z knihy mám hrozně smíšené pocity a vlastně ani nevím,co si o ní myslet. 


Jelikož je to v podobě scénáře, čte se to neuvěřitelně rychle a pakliže si k tomu sednete a jen čtete, je dosti možné, že to budete mít za takové dvě hodinky přečtené. Já osobně bych to také přečetla s přehledem takto rychle, ale přeci jen jsem věděla, že na další díl budu čekat několik let, proto jsem usoudila, že bude nejlepší, když si to budu šetřit a budu to číst krásně pomaličku, abych si vychutnávala každičkou stránku. 


Děsně se mi líbilo zakomponování Paříže. Francii naprosto miluji a Paříž je jedna z mých vysněných destinací (alespoň z těch reálnějších). Za tohle opravdu veliké významné plus. 


Co se postav týče, opět se setkáváme s postavami z prvního dílu, čili s Tinou, Jacobem a Queenie. Tinu jsem neměla ráda ani v jedničce a ve dvojce se mi to jedině potvrdilo. Její postava mi přijde taková nemastná neslaná a myslím si, že je to jedna z nejslaběji vykreslených a nezajímavých postav od autorky. Ale těžko říct, třeba to byl zrovna záměr. Přeci jen.. I v reálném životě jsou lidé, kteří jsou pro nás zkrátka něčím nezajímaví. Dále Jacob. Za toho jsem byla děsně ráda. Už na konci jedničky mi bylo jasné, že se v dalších dílech bude vyskytovat, ale trochu jsem se bála, že tomu tak nebude, ale nakonec tomu fakt tak bylo a opět Jacobovu účast v knize velice oceňuji. Ač byl jeho milostný vztah s Queenie celkem dosti předvídatelný, měla jsem radost, že se dali dohromady, obě dvě postavy mám ráda a jako dvojka působí přímo skvěle. 

Také máme možnost poznat některé nové postavy. Kupříkladu Mlokova bratra, ale ten je tam podle mého jenom tak zmíněný a neřekla bych, že má v knize nějak převratnou roli. Ale dle mého úsudku, by mohla býti v dalších dílech klíčovou postavou Nagini, Credencova milá. taky trochu doufám v to, že se bude v dalších dílech vyskytovat i Voldemort (tehdy ještě Tom) a bude tam třeba nějak popsané, jak k Nagini přišel a podobně. 

Dějová linka za mě byla mnohem slabší, než v prvním díle, ale zhruba 60 stránek před koncem mě to vážně začalo bavit a já doslova hltala každou stránku. Odhalovaly se tam totiž tajemství, zájmena rodinná, a to já můžu. A ten otevřený konec? PANEBOŽE, jak mám čekat další 2 roky na nový díl? Vidím to na to, že budu celou dobu sjíždět různé teorie na internetu a doufat v to, že se nějaká naplní. Jsem opravdu zvědavá, jak celý tento příběh skončí, ale upřímně si myslím, že se to celé propojí se sérií Harryho Pottera a skončí to tehdy, kdy začne příběh právě Harryho. Ale to se můžeme pouze domnívat. 



Scénář hodnotím celkem kladně, ale musím říct, že jsem čekala trošičku více, ale to je asi opravdu jen tím, že jsem čekala tak děsně dlouho a měla očekávání do nebes. 

Ale co si budem, je to nutnost pro každého potterheada a i kdybych to měla mít doma celé kompletní jen kvůli těm obálkám, tak ať, jsou nádherné. Celé ty knihy, jak zevnitř, tak zvenku. 


Za knihu moc a moc děkuji holkám z megaknih, které mi knihu poskytly na recenzi, určitě k nim na e-shop zavítejte, mají tam knihy za úžasné ceny. 


odkaz na knihu zde. (právě teď mají MEGASLEVU a z původních 349 Kč jí tam seženete za nádherných 266 Kč! 

Komentáře

  1. Me tyto scenare vubec nelakaji. Je to takove tahani penez z lidi. Autorka uz trochu zdime penizky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to já scénáře naopak můžu, ale chápu, že to nevyhovuje všem. :) S tím, že je to marketingový tah částečně souhlasím.

      Vymazat

Okomentovat